Απόσπασμα
«Υπάρχουν πολλά πράγματα που ακόμα με δυσκολεύουν. Δεν μπορώ να περπατώ μόνος μου σ’ ένα άγνωστο μέρος χωρίς χάρτη. Σαστίζω όταν μου ζητάνε να κάνω ταυτόχρονα πάνω από ένα πράγμα. Οι άνθρωποι χρησιμοποιούν λέξεις που δεν τις καταλαβαίνω ή παίρνουν εκφράσεις στο πρόσωπό τους που δεν τις αναγνωρίζω. Περιμένουν απαντήσεις από μένα που δεν μπορώ να τους τις δώσω».
Περίληψη
Ο δεκαεφτάχρονος Μαρσέλο βρίσκεται στην αρχή του αυτιστικού φάσματος. Προτιμάει μια νοικοκυρεμένη ζωή, που περιλαμβάνει τη φροντίδα των πόνι στο σχολείο για παιδιά με ειδικές ανάγκες, το διάβασμα θρησκευτικών βιβλίων και την ακρόαση της «εσωτερικής μουσικής», της μουσικής που μόνο εκείνος ακούει μέσα στο κεφάλι του. Ώσπου ο πατέρας του, ένας ισχυρός και πετυχημένος δικηγόρος, τον προσκαλεί να περάσει το καλοκαίρι του δουλεύοντας στο δικηγορικό του γραφείο. Αν βάλει τα δυνατά του, ο Μαρσέλο θα έχει τη δυνατότητα να επιλέξει ανάμεσα στο σχολείο που ήδη πηγαίνει και σ’ ένα σχολείο για «κανονικά» παιδιά.
Συμβιβασμένος με τα όρια που του θέτει η πάθησή του, αλλά και με δικαιολογημένη αγωνία, ο Μαρσέλο ξεκινάει την περιπέτεια της προσαρμογής του στο γραφείο του πατέρα του. Εκεί γνωρίζει την Τζάσμιν, μια νέα γυναίκα που είναι υπεύθυνη στο γραφείο διεκπεραίωσης, η οποία αποδεικνύεται ασυνήθιστα οξυδερκής, σε αντίθεση με τον Γουέντελ, τον άθλιο γιο του συνεταίρου του πατέρα του, ο οποίος έχει τον νου του μόνο στο σεξ.
Οι ίντριγκες στο γραφείο, η εμμονή του Μαρσέλο με τη θρησκεία και τις Γραφές, η ειλικρίνειά του και η κρυστάλλινη ηθική του οδηγούν σε μια σειρά από σύντομες αλλά περιεκτικότατες εκμυστηρεύσεις και συζητήσεις γύρω από την ηθική, το θέλημα του Θεού και άλλα μείζονα ζητήματα.
Όταν ο Μαρσέλο βρίσκει τη φωτογραφία ενός παραμορφωμένου κοριτσιού, το οποίο αποδεικνύεται ότι είναι θύμα της εγκληματικής αμέλειας του σημαντικότερου πελάτη του πατέρα του, πρέπει να διαλέξει αν θ’ ακολουθήσει τον δρόμο της συνείδησής του. Τότε θα προσπαθήσει να διορθώσει το κακό, έστω κι αν συνειδητοποιεί ότι αυτή του η απόφαση θα επιφέρει μη αναστρέψιμες αλλαγές στη ζωή του και στη σχέση του με τον πατέρα του.
Στο τέλος ο Μαρσέλο καταφέρνει να σταθεί όρθιος στη δίνη των ισχυρών συγκινησιακών ρευμάτων, παίρνει σοβαρές αποφάσεις και καταστρώνει ένα σχέδιο για το μέλλον του, όπως ποτέ δεν είχε φανταστεί ότι θα έκανε.
Και μόνο η ιστορία θα ήταν ικανή να προκαλέσει βαθύ στοχασμό, όμως ο Στορκ μάς δίνει πολύ περισσότερα. Οι αναγνώστες καλούνται να περιπλανηθούν μέσα στο κεφάλι του Μαρσέλο, όπου οι σκέψεις δέχονται μια τόσο διαφορετική επεξεργασία από αυτή που γνωρίζουμε, και να αντιληφθούν πόσο αυτές αλλάζουν όσο προχωράει το καλοκαίρι και ο Μαρσέλο μεταμορφώνεται ριζικά.
Ποτισμένο με πνευματικότητα, κεντημένο με αγάπη και γεμάτο αινίγματα και ερωτηματικά, αυτό το βιβλίο, όπως και ο ίδιος ο Μαρσέλο, είναι μια έκπληξη.
Video
δες τον συγγραφέα να μιλάει για το βιβλίο και για την επιλογή του σχετικά με την ασθένεια του Μαρσέλο με αφορμή την έκδοση του βιβλίου του στα ολλανδικά
δες τον συγγραφέα να μιλάει για το βιβλίο και για την επιλογή του σχετικά με την ασθένεια του Μαρσέλο με αφορμή την έκδοση του βιβλίου του στα ολλανδικά δες ένα ντοκιμαντέρ με θέμα το σύνδρομο Άσπεργκερ
δες ένα ντοκιμαντέρ με θέμα το σύνδρομο Άσπεργκερ
δες την εξομολόγηση ενός έφηβου Αμερικάνου με σύνδρομο Άσπεργκερ
διάβασε τα χαρακτηριστικά των ασθενών με σύνδρομο Άσπεργκερ και γνώρισε κάποιους διάσημους ασθενείς
δες το movie trailer από την ταινία Ο άνθρωπος της βροχής (Rainman) με τον Ντάστιν Χόφμαν και τον Τομ Κρουζ
δες το movie trailer από τη βραβευμένη ταινία Adam
Κριτικές
Κριτικές από τον ξένο τύπο
«Ποτισμένο με πνευματικότητα, κεντημένο με αγάπη και γεμάτο αινίγματα και ερωτηματικά, αυτό το βιβλίο, όπως και ο ίδιος ο Μαρσέλο, είναι μια έκπληξη». Booklist
«Στα επιδέξια χέρια του Φρανσίσκο Στορκ, ο δεκαεφτάχρονος Μαρσέλο είναι ο πιο γενναίος και ξεχωριστός ήρωας που έχω γνωρίσει εδώ και χρόνια… Ένα ολοζώντανο, ευφυέστατο και διόλου μελό μυθιστόρημα». The New York Times Book Review
«Αντιπαραθέτοντας τον κόσμο του Μαρσέλο στον “πραγματικό κόσμο”, ο Στορκ εισάγει ηθικά διλήμματα και θέτει τα ζητήματα του έρωτα, της φιλίας, της αφοσίωσης και της τιμής. Συνάμα προστατεύει την ακεραιότητα των χαρακτήρων και κορυφώνει την ψυχολογική και συναισθηματική ένταση του μυθιστορήματος. Μην το χάσετε». Publishers Weekly
«Το γενναίο ταξίδι του Μαρσέλο στον πραγματικό κόσμο εμπνέει τον αναγνώστη προκαλώντας του την ενστικτώδη επιθυμία να προστατέψει τον Μαρσέλο σ’ όλη τη διάρκεια της συγκλονιστικής ιστορίας του μέχρι τον τρυφερό και αισιόδοξο επίλογό της. Είναι ένα σπάνιο μυθιστόρημα που αποκαθιστά την πίστη μας στην καλοσύνη. Κι ακόμα πιο σπάνια είναι η αμεσότητα με την οποία το πετυχαίνει». Horn Book Magazine
«Ένα αξιαγάπητα διαφορετικό πλάσμα αγωνίζεται να επιβιώσει σ’ έναν κόσμο που τον μπερδεύει. Δυσκολεύεται να κινηθεί στους δρόμους, να διαβάσει τις εκφράσεις στο πρόσωπο των ανθρώπων και να αντιληφθεί την αγάπη και την ανθρώπινη δυστυχία. Κοιμάται σ’ ένα σπιτάκι πάνω σ’ ένα δέντρο. Τρέμει στην ιδέα ότι θα τον στείλουν σε κανονικό λύκειο, όπου θα τον φοβερίζουν και θα τον κοροϊδεύουν όλοι, σαν έναν ακόμα συνηθισμένο ήρωα τόσων βιβλίων για νέους, σαν ένα ψάρι έξω από το νερό.
»Όμως στα επιδέξια χέρια του Φρανσίσκο Στορκ, ο δεκαεφτάχρονος Μαρσέλο Σαντοβάλ γίνεται ο πιο γενναίος και ο πιο πρωτότυπος ήρωας που έχω γνωρίσει εδώ και χρόνια. Όπως ο ίδιος ο Μαρσέλο περιγράφει τον εαυτό του με τον ακριβή, στομφώδη τρόπο του: “Βλέπω τον εαυτό μου διαφορετικό στον τρόπο που σκέφτομαι, που μιλάω και που ενεργώ, αλλά όχι σαν να είμαι μη φυσιολογικός ή άρρωστος”.
»Ο Μαρσέλο έχει ανατραφεί σ’ ένα προστατευμένο περιβάλλον στα προάστια της Βοστόνης. Οι γονείς του τον αφήνουν να ζει σ’ ένα ηλεκτροδοτημένο σπιτάκι στο δέντρο και να παρακολουθεί ένα ιδιωτικό σχολείο για παιδιά με ειδικές ανάγκες, όπου παίρνει μαθήματα “κοινωνικής αλληλεπίδρασης” και εργάζεται φροντίζοντας πόνι σ’ ένα πρόγραμμα ιπποθεραπείας. “Η πλησιέστερη περιγραφή της κατάστασής μου είναι σύνδρομο Άσπεργκερ” λέει ο Μαρσέλο. Στην πραγματικότητα δεν έχει Σ.Α., λέει, όμως καταλαβαίνει ότι ο υπόλοιπος κόσμος αισθάνεται πιο άνετα δίνοντας ορισμούς και βάζοντας ταμπέλες.
»Ο πατέρας του, ο Αρτούρο ένας σκληροτράχηλος Μεξικανοαμερικανός που αρίστευσε στη Νομική του Χάρβαρντ, πιστεύει ότι ο Μαρσέλο κακώς βρίσκεται έγκλειστος σ’ ένα προστατευμένο περιβάλλον που δεν τον προετοιμάζει για τη “φυσιολογική” ζωή. Κι έτσι προτείνει τη συμφωνία που πυροδοτεί την πλοκή της ιστορίας: αν ο Μαρσέλο αντέξει το καλοκαίρι στο ανταγωνιστικό και αγχωτικό περιβάλλον του δικηγορικού γραφείου, και συγκεκριμένα στο γραφείο διεκπεραίωσης της αλληλογραφίας, κι αν τηρήσει τους κανόνες του “πραγματικού κόσμου”, θα του επιτρέψει να συνεχίσει στο ειδικό σχολείο της προτίμησής του για τον τελευταίο χρόνο σπουδών του. Διαφορετικά, θα καταλήξει σ’ ένα μεγάλο δημόσιο σχολείο.
»Ο αναγνώστης, που γίνεται σύμμαχος στο πλευρό του Μαρσέλο, χωρίς ωστόσο να είναι βέβαιος κατά πόσο η επιτυχία του στον πραγματικό κόσμο θα σημαίνει κάτι καλό γι’ αυτόν, παρακολουθεί με εξαιρετικό ενδιαφέρον αυτό το ευφυέστατο και διόλου μελοδραματικό μυθιστόρημα. Ο Μαρσέλο είναι έξυπνος, συνετός, ευπρεπής, όμορφος χωρίς να το ξέρει. Ένα σπουδαίο παιδί, λίγο διαφορετικό μονάχα. Πρέπει να δεχτεί την πρόκληση να γίνει ένας κανονικός άνθρωπος, να κινδυνέψει συναισθηματικά για να προσαρμοστεί στους κανόνες του πραγματικού κόσμου; Τα ψυχολογικά και ηθικά ζητήματα περνούν μέσα από το μυθιστόρημα διακριτικά, χωρίς ποτέ να το πνίγουν, κάνοντας το Ο Μαρσέλο στον πραγματικό κόσμο όχι μόνο σημαντικό, αλλά και απολαυστικό ανάγνωσμα για νέους.
»Μπορεί ο Μαρσέλο να μην είναι ένας σπουδαίος αφηγητής, λόγω της κατάστασής του, η φωνή του όμως είναι ποτισμένη από σπαραχτική ειλικρίνεια. Υπάρχουν ένα σωρό πράγματα που δεν καταλαβαίνει και το ξέρει. Γιατί δε νιώθει να έλκεται ερωτικά από την Τζάσμιν, την ιδιότροπη καλλονή, προϊσταμένη του στο γραφείο διεκπεραίωσης; Άλλοι άντρες είναι προφανές ότι έλκονται. Γιατί δεν μπορεί να διακρίνει τις μηχανορραφίες του γιου του συνεταίρου του πατέρα του, ενός άθλιου τελειόφοιτου του Χάρβαρντ, που τόσο επιδέξια διακωμωδεί ο συγγραφέας; Και τι γίνεται με τον Θεό, που αποτελεί και το “ειδικό ενδιαφέρον” του Μαρσέλο; Και οι δυο φαίνεται πως έχουν τα προβλήματά τους με το καλό και το κακό.
»Το μυθιστόρημα είναι ένα ηθολογικό παραμύθι και συνάμα ένα δικαστικό θρίλερ, όταν πια ο Μαρσέλο ανακαλύπτει ότι ο σημαντικότερος πελάτης του γραφείου εξακολουθεί να κατασκευάζει έναν τύπο παρμπρίζ που έχει ήδη προκαλέσει σημαντικούς τραυματισμούς σε δεκάδες ανθρώπους, και ανάμεσά τους σ’ ένα κορίτσι στην ηλικία του Μαρσέλο. Καθώς τακτοποιεί τους φακέλους του δικηγορικού γραφείου, ο Μαρσέλο βρίσκει μια φωτογραφία του φρικτά παραμορφωμένου προσώπου της και νιώθει τα σκιρτήματα της συμπόνιας, στοιχείο της συναισθηματικής του ωρίμανσης. Ο πελάτης αρνείται να πληρώσει για τη διορθωτική επέμβαση του κοριτσιού. Κάπου μέσα στους φακέλους υπάρχει το στοιχείο που θα αποδείξει ότι ο πελάτης του πατέρα του γνώριζε ότι το παρμπρίζ ήταν ελαττωματικό.
»Ο Μαρσέλο, με τη βοήθεια της Τζάσμιν, μπορεί να ανακαλύψει αυτό το στοιχείο. Ξέρει πως αυτό είναι το σωστό και αυτό θα κάνει. Όμως, έτσι θα προδώσει τον πατέρα του και θα ριχτεί αμετάκλητα στον πραγματικό κόσμο, όπου τον περιμένουν πραγματικοί κίνδυνοι αλλά και πραγματικές χαρές». Robert Lipsyte, The New York Times
«Ο Μαρσέλο Σαντοβάλ, ένας δεκαεφτάχρονος νεαρός με σύνδρομο Άσπεργκερ, ασχολείται με τη φροντίδα των πόνι σ’ ένα ειδικό σχολείο όπου εφαρμόζεται η ιπποθεραπεία για παιδιά με νοητική υστέρηση ή άλλες μορφές αναπηρίας. Όμως εξαναγκάζεται να βγει από αυτό το ασφαλές και προστατευμένο περιβάλλον του σχολείου του, όταν ο ισχυρός δικηγόρος πατέρας του τον υποχρεώνει να δουλέψει στο δικηγορικό γραφείο, του οποίου είναι μέτοχος, στη διεκπεραίωση της αλληλογραφίας, με την προοπτική, εφόσον τα πάει καλά εκεί, να επιλέξει το σχολείο της αρεσκείας του για την τελευταία σχολική χρονιά. Με μια αφήγηση συχνά παιδιάστικη και επίπεδη, λόγω της ιδιαιτερότητάς του, μιλώντας συχνά στο τρίτο πρόσωπο για να αναφερθεί στον εαυτό του, ο Μαρσέλο περιγράφει όσα τον απασχολούν και τον προβληματίζουν και εξηγεί αυτά που αποκαλεί ειδικά ενδιαφέροντά του.
»Ο Μαρσέλο έχει εμμονή με τη θρησκεία (συχνά, αν και δεν είναι Εβραίος, συνομιλεί με μια γυναίκα ραβίνο, που δε μασάει τα λόγια της). Ακούει μια μουσική που εκείνος την αποκαλεί “εσωτερική” και που κανείς άλλος δεν μπορεί ν’ ακούσει. Κοιμάται σ’ ένα σπιτάκι πάνω στο δέντρο. Οι αναγνώστες μυούνται στον ιδιωτικό του κόσμο, καθώς εκείνος πλανιέται ανυποψίαστος σ’ ένα άγνωστο σ’ αυτόν περιβάλλον με παιδιάστικη αθωότητα και η φωνή του δε χάνει ποτέ την αυθεντικότητά της, παρότι με το πέρασμα του καλοκαιριού κάποιες από τις διαφορές του με τους “φυσιολογικούς” ανθρώπους αμβλύνονται. Ο Στορκ εισάγει ηθικά διλήμματα, θέτει τα ζητήματα του έρωτα, της φιλίας, της αφοσίωσης και της τιμής κάτω από αυτές τις ιδιαίτερες συνθήκες, αντιπαραθέτοντας τον κόσμο του Μαρσέλο στον “πραγματικό κόσμο”. Συνάμα προστατεύει την ακεραιότητα των χαρακτήρων και κορυφώνει την ψυχολογική και συναισθηματική ένταση του μυθιστορήματος. Μην το χάσετε». Publishers Weekly
«Σ’ ένα μυθιστόρημα που αποδεικνύεται πολύ πιο σημαντικό από μια ακόμα ιστορία ειπωμένη από έναν ευφυή αφηγητή με γνωστική δυσλειτουργία, ο δεκαεφτάχρονος Μαρσέλο Σαντοβάλ παίρνει μια γεύση από τον “πραγματικό κόσμο” που μέλλει να του αλλάξει τη ζωή, όταν υποχρεώνεται από τον πατέρα του να δουλέψει το καλοκαίρι στο δικηγορικό του γραφείο. Συμβιβασμένος με τα όρια που του θέτει η πάθησή του, αλλά και με δικαιολογημένη αγωνία, ο Μαρσέλο ξεκινάει την περιπέτεια της προσαρμογής του στο γραφείο του πατέρα. Εκεί γνωρίζει την Τζάσμιν, μια νέα γυναίκα υπεύθυνη στο γραφείο διεκπεραίωσης, η οποία αποδεικνύεται ασυνήθιστα οξυδερκής – σε αντίθεση με τον Γουέντελ, τον άθλιο γιο του συνεταίρου του πατέρα του, ο οποίος έχει το νου του μόνο στο σεξ. Οι ίντριγκες στο γραφείο, η εμμονή του Μαρσέλο με τη θρησκεία και τις Γραφές καθώς και η ανακάλυψη ενός ενοχοποιητικού στοιχείου, που είχε θαφτεί σε μια υπόθεση σχετική με τον σημαντικότερο πελάτη του πατέρα του, όλα αυτά οδηγούν σε μια σειρά από σύντομες αλλά περιεκτικότατες εκμυστηρεύσεις και συζητήσεις γύρω από την ηθική, το θέλημα του Θεού και άλλα μείζονα ζητήματα. Στο τέλος ο Μαρσέλο καταφέρνει να σταθεί όρθιος στη δίνη των ισχυρών συγκινησιακών ρευμάτων, παίρνει σοβαρές αποφάσεις και καταστρώνει ένα σχέδιο για το μέλλον του, όπως ποτέ δεν είχε φανταστεί ότι θα έκανε. Τηρώντας την υπόσχεσή του από το The Way of the Jaguar (2000), ο Στορκ μάς δίνει μια δυνατή ιστορία με χαρακτήρες γοητευτικούς (και άλλους ξεκάθαρα αντιπαθητικούς), πλούσια σε συγκινήσεις». Kirkus Reviews
«Ο δεκαεφτάχρονος Μαρσέλο Σαντοβάλ πορεύεται στη ζωή στον ρυθμό ενός διαφορετικού τυμπάνου – στην κυριολεξία. Ακούει μουσική μέσα στο κεφάλι του· έχει εμμονή με τη θρησκεία· αντιμετωπίζει δυσκολία στις συναναστροφές του – κι όλα αυτά αποτελούν στοιχεία συμπεριφοράς που τον τοποθετούν στην υψηλότερη βαθμίδα του αυτιστικού φάσματος. Είναι ευτυχισμένος στο Πάτερσον, το ειδικό σχολείο που παρακολουθούσε από την πρώτη δημοτικού, και γενικά η ζωή του είναι ξέγνοιαστη. Ώσπου ο πατέρας του του προτείνει μια συμφωνία που θα του αλλάξει τη ζωή: αν ο Μαρσέλο αποδείξει ότι μπορεί να τα καταφέρει στον “πραγματικό κόσμο”, με άλλα λόγια να εργαστεί το καλοκαίρι στο δικηγορικό γραφείο του πατέρα του, θα του επιτραπεί να διαλέξει ανάμεσα στο να επιστρέψει στο αγαπημένο του Πάτερσον ή να παρακολουθήσει –όπως θα προτιμούσε ο πατέρας του– ένα κανονικό σχολείο. Όμως, μόλις ο Μαρσέλο αρχίζει την καλοκαιρινή του εργασία, η ηθική του όσο και οι κοινωνικές του δεξιότητες υποβάλλονται σε σκληρή δοκιμασία. Η αφοσίωσή του και η πίστη του σε ανθρώπους διχάζεται: ανάμεσα στον πατέρα του και στο δικηγορικό γραφείο, ανάμεσα σ’ έναν μηνυτή και στο δικηγορικό γραφείο, ανάμεσα στον προνομιούχο γιο του συνεταίρου του πατέρα του, που προσπαθεί να κερδίσει τη φιλία του για τους δικούς του ύποπτους σκοπούς, και την όμορφη συνεργάτιδά του, η οποία σταδιακά δένεται συναισθηματικά μαζί του. Ενώ το ύφος θυμίζει τον αφηγητή στο Ποιος σκότωσε τον σκύλο τα μεσάνυχτα του Χάντον –και οι δύο ήρωες χαρακτηρίζονται από ένα κράμα αφέλειας και σοφίας– ο Μαρσέλο βρίσκεται σε ανώτερο γνωστικό επίπεδο. Το γενναίο ταξίδι του στον πραγματικό κόσμο εμπνέει τον αναγνώστη προκαλώντας του την ενστικτώδη επιθυμία να προστατέψει τον Μαρσέλο, σ’ όλη τη διάρκεια της συγκλονιστικής ιστορίας του μέχρι τον τρυφερό και αισιόδοξο επίλογό της. Είναι ένα σπάνιο μυθιστόρημα που αποκαθιστά την πίστη μας στην καλοσύνη· κι ακόμα πιο σπάνια είναι η αμεσότητα με την οποία το πετυχαίνει. Horn Book Magazine
Ο Συγγραφέας αποκαλύπτει
Σχόλιο της μεταφράστριας του βιβλίου
Είναι θρίλερ; Είναι περιπέτεια; Είναι μια ιστορία για την αγάπη και τη φιλία; Για την ενηλικίωση; Για τις κρυφές δυνάμεις που κρύβει μέσα του ο άνθρωπος; Είναι αστείο ή συγκινητικό;
Είναι όλα αυτά μαζί και πολύ περισσότερα. Το βέβαιο είναι πως πρόκειται για ένα βιβλίο που θα το θυμάστε σε όλη σας τη ζωή.
Ο Μαρσέλο Σαντοβάλ είναι ένα σπουδαίο, χαρισματικό παιδί. Είναι όμως κι ένα διαφορετικό παιδί. Ακούει μουσική που κανένας άλλος δεν μπορεί ν’ ακούσει, αισθάνεται μ’ έναν τρόπο που τον διαχωρίζει από τους άλλους. Κι αυτό γιατί ο Μαρσέλο πάσχει από ένα είδος αυτισμού το οποίο κανένας γιατρός δεν κατάφερε να προσδιορίσει. Όμως ο πατέρας του Μαρσέλο δεν πίστεψε ποτέ πραγματικά στη μουσική ούτε στη διαφορετικότητα του γιου του κι έτσι προκαλεί τον Μαρσέλο να εργαστεί το καλοκαίρι στο δικηγορικό του γραφείο, στη διεκπεραίωση της αλληλογραφίας – με άλλα λόγια, να ενταχθεί κι αυτός στον «πραγματικό κόσμο».
Εκεί ο Μαρσέλο γνωρίζει την Τζάσμιν, την όμορφη και εντυπωσιακή συνεργάτιδά του, και τον Γουέντελ, γιο ενός άλλου συνεταίρου του γραφείου. Γνωρίζει τον ανταγωνισμό και τον φθόνο, τον θυμό και την επιθυμία. Όμως μια φωτογραφία που βρίσκει σ’ ένα ντοσιέ –η φωτογραφία ενός κοριτσιού με μισό πρόσωπο– γίνεται γι’ αυτόν ο κρίκος που θα τον ενώσει με τον πραγματικό κόσμο, με τις δοκιμασίες του και με τις αδικίες του, και θα τον βάλει να σκεφτεί τι μπορεί να κάνει εκείνος για να τον αλλάξει.
Συγγραφέας του βιβλίου είναι ο Μεξικανός Φρανσίσκο Ξ. Στορκ, δικηγόρος στο επάγγελμα. Με σπουδές Λατινοαμερικανικής Λογοτεχνίας στο Χάρβαρντ και Νομικής στο Κολούμπια, ο Στορκ γράφει τα βιβλία του επιτελώντας ένα κοινωνικό καθήκον και συνάμα απολαμβάνοντας στο έπακρο τη διαδικασία της συγγραφής. Στα βιβλία του μελετάει τους ανθρώπινους χαρακτήρες με αγάπη και κατανόηση, αναγνωρίζοντας τους φόβους, τα λάθη και τα όριά τους.
Κατέβασε αρχεία συνεντέυξεων:
Διακρίσεις
- Publishers Weekly Best Childrens Book
- Amazon Top Ten Books for Teens
- Booklist Editors Choise
- CBC/NCSS Notable Social Studies Trade Books for Young People
- Horn Book Fanfare Book
- New York Times Notable Childrens Book
- NPR.org, Best Young Adult Fiction
- Schneider Family Book Award
- School Library Journal Best Books
- Smithsonian Notable Book
- Washington Post Best Kids Books of the Year
- YALSA Best Book for Young Adults
- CBC/NCSS Notable Social Studies Trade Books for Young People 2010
Main menu
Ήρωες
Μαρσέλο
ο ήρωας. Συμπαθής, αυθόρμητος, αθώος και τόσο δίκαιος στον πραγματικό κόσμο!
Τζάσμιν
η προϊστάμενή του στο γραφείο διεκπεραίωσης. Επιφυλακτική και εχθρική μαζί του στην αρχή, σιγά σιγά αρχίζει να τον καταλαβαίνει κι οι δυο τους φτιάχνουν ένα εκπληκτικό δίδυμο.
Σχόλια